Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

dkw: DCC

De tweede lesdag van LA2 is een feit. Veel geleerd over eigen regie nemen, zelf met ideeën komen voor leeractiviteiten, leervragen stellen via het blog en vooral dat het allemaal nog een beetje op gang moet komen. Er waren wel vragen gesteld, maar vooral op de eigen blogs. Wel suggesties gedaan voor leeractiviteiten, maar geen reacties op de blog.Kortom: uiteindelijk niet veel concreets uitgekomen.

Het blijkt dat het tempo heel verschillend is en dat ik daarbij nogal ongeduldig ben. De aanvliegroutes van het te tackelen probleem zijn heel verschillend, maar aanknopingspunten biedt het weinig. Velen geven aan dat het in het leerteam heel goed werkt. Wel heeft iedereen minimaal drie volgers gevonden. Van feedback is het nog niet gekomen, er waren nog geen stukken om te feedbacken!

In de zitting besloten om pitches te houden over onderwerpen voor ontwerpen. Dat vonden een aantal mede studenten dan wel een goed idee. Bedoeld om andere mensen te inspireren en fysiek kennis te delen (ipv alleen virtueel). Of het op een ander moment nog navolging krijgt, is niet besproken.

Natafelen bood toch weer veel nieuwe inzichten hoe zaken aan te pakken.

Evenals het coachingsgesprek met Bartel, waarin een paar punten de revue zijn gepasseerd, waaronder de goedkeuring voor mijn onderwerp voor ontwerpen, assessment in de deeltijd.

En waar dkw DCC voor staat: de koninklijke weg Dick, Carey en Carey!

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “dkw: DCC

  1. Ik merk dat het moeilijk is om goede feedback te geven omdat ik zelf nog niet zo diep in de materie zit en deze momenteel vaak meer vragen dan oplossingen oplevert. Wel heb ik het gevoel dat ik mijn vingers er steeds meer achter krijg. Straks dus echt inhoudelijke feedback! Zeker als je met het 4C-ID model aan de slag gaat, kan ik je wel van dienst zijn.

    gr. Monique

Geef een reactie

