Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Volgen

Volg ik jou of volg jij mij? Dat is de meest gestelde vraag binnen de groep Uitdagend Ontwerpen van de MLI. Ik volg nu Jurgen, Marko, Jaqueline en Claire, daarnaast kijk ik ook regelmatig op alle blogs om te kijken wat er gemeld wordt.Ik word gevolgd door Jurgen, Marko, Jaqueline en Claire.

Daarnaast heb ik mensen uitgenodigd, waarvan ik denk dat ze een waardevolle bijdrage kunnen leveren met hun feedback aan mijn stukken. Dat is mijn opleidingsmanager (als opdrachtgever), een collega met veel ervaring en opleiding op het gebied van coachen en assessments en mijn man, die als zeer kritisch lezer met een pedagogische achtergrond mij scherp houdt met soms hele simpele vragen.

Ik ben verder van plan om ook vragen rondom mijn onderwerp uit te zetten op linkedin binnen specifieke groepen op het gebied van assessments/coaching en onderwijs. En bij mijn eerste verkenning ben ik al weer veel informatie tegen gekomen die ik zeker kan gebruiken als literatuur en onderbouwing van mijn stukken.

Ik constateer verder dat wij in ons leerteam al behoorlijk op de goede weg waren als het gaat om VAL, want de werkwijze pasten wij al vanaf het eerste begin toe binnen GD.  Ik zie de nu voorgestelde werkwijze dan ook meer als een uitbreiding van wat wij al deden, een manier om weer een stukje verder te kijken en je bewust te zijn van de mogelijkheden die internet en virtuele ruimtes bieden. Ik blijf er echter wel kritisch op wanneer je wat waarom inzet. Het kunnen maken van eigen(onderbouwde)  keuzes daarin is naar mijn mening essentieel.

 

 

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “Volgen

  1. Wat is GD eigenlijk?

Geef een reactie

