Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Feedback op mijn pitch

Aan de hand van de korte samenvatting op mijn blog is mijn onderwerp “assessment voor de deeltijd” gepresenteerd aan een kleine groep studenten van MLI. De feedback was bemoedigend en voorbeelden van assessments in andere vormen van onderwijs (Engels naar niveau, MBO (weer afgeschaft omdat belofte niet kon worden waargemaakt) geven aan dat er wellicht nog veel haken en ogen aan zitten dan gedacht om het goed in te voeren. Ik neem deze opmerkingen uiteraard mee in mijn analyse die volgende week volgt.
Verder ben ik blij dat er als opmerking terugkwam dat het gesprek met zijn allen inspirerend was en we elkaar op weg hebben kunnen helpen in het formuleren van de ontwerpopdracht. Op naar de volgende stap!

Enkel berichtnavigatie

3 gedachten over “Feedback op mijn pitch

  1. Waarom wordt er naast de blogs ook nog eens gepresenteerd?! Da’s geen VAL, toch?

  2. Nee, da’s geen VAL, maar VAL is niet heilig. Omdat nog niet iedereen echt opgestart was met het blog kwamen we niet verder dan procesmatige valkuilen etc en bleven we daar in een beetje hangen. En ik ben iemand van interactie face-to-face, als aanvulling of om een proces op gang te helpen. En het heeft gewerkt voor hen die er behoefte aan hadden en dat is toch ook een beetje de bedoeling? Ook bij VAL. Kijk maar naar de stappen die nodig zijn in het proces.
    Ook bij Comm2Work werken wij volgens VAL, zo blijkt nu, alleen dan via Natschool. Maar ook daar worden studenten wel degelijk gecoacht op vaardigheden, want dat kan toch niet allemaal virtueel. Ik ben een groot voorstander van het versterken van didactische middelen en vormen. Daarbij wel degelijk rekening houdend met de behoefte van studenten.

Geef een reactie

