Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Ankerpunten om op het juiste spoor te blijven

Om niet te verzuipen in alles wat leuk, interessant en nodig is, heb ik voor mijzelf een aantal ankerpunten benoemd, waaraan ik mij kan vasthouden als een soort reddingsboei.

1. mijn planning, die gedeeltelijk gebaseerd is op de indeling van het leerarrangement. Hiermee ben ik in staat om op 29 mei een verantwoord eindproduct op te leveren.

2. De competenties van dit LA, die ik kan behalen en de manieren van  verantwoording die ik hiervoor heb opgesteld.

3. De eisen en wensen van mijn opleidingsmanager om het ontwerp en de voorwaarden hiervoor op tijd af te hebben.

4. Doel, nut en noodzaak bepalen van wat moet gebeuren, daarbij bijvoorbeeld gebruik makend van wat er al is aan materiaal en literatuur. Steeds kijkend naar de efficiëntie van waar ik mee bezig ben en hoeveel tijd daarvoor is. Keuzes maken om ook eens iets niet te doen, hoort daarbij en zal voor mij zeker een goede leerschool zijn ;)!

5. Laten zien wat ik doe en hoe ik dit aanpak, via dit blog. Om via deze weg dan feedback van mijn volgers te krijgen om er daarna mee aan de slag te gaan.

6. Voldoende ruimte voor ontspanning om zo mijn energieniveau in balans te houden 🙂

 

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Ankerpunten om op het juiste spoor te blijven

  1. Lijken me logische ankers. Waarbij het ‘bewijzen’ van de competenties door mij nog een beetje beter doordacht moet worden. Ik weet nog niet precies hoe dat te integreren, al bieden sommige opdrachten bij de thema’s wel wat handvaten. Dat het op zoveel blogs terugkomt houdt me scherp! Dank daarvoor.

  2. Ik heb ook zo’n mooi lijstje, maar dan in de vorm van een verhaal. Toch merk ik dat ik best wel eens wat vaker naar dat lijstje mag kijken… Misschien toch maar op de koelkast hangen… 😉

    gr. Monique

Geef een reactie

