Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Pasen 2012 in het teken van spinnenweb, taxonomie en andere modellen

Gelukkig, buiten is het koud. Dat is voor veel (Duitse) dagjesmensen en Keukenhofbezoekers niet zo leuk, maar voor mij is de verleiding veeeeel kleiner geworden om spontaan naar buiten te gaan en lekker te gaan wandelen of op een terrasje te gaan zitten.

En dus staat deze eerste Paasdag in het teken van mijn analyse. Macro en meso zijn klaar voor overleg aanstaande dinsdag met betrokken opleidingsmanager en collega’s. Daarna nog de feedback en nieuwe informatie verwerken en dan wordt dat dinsdag aangeboden als nominatieproduct. Die feedback is voor mij van belang om te weten of ik op het goede spoor zit, niets ben vergeten en geen onwaarheden hebt geschreven. Het opleidingsbelang gaat nog even voor het Master belang.

Maar….. om toch de omvang te kunnen laten zien (en om mijn eigen gedachten op een rij te zetten) heb ik een mindmap gemaakt, waarin alle elementen zijn opgenomen. Het is een vervolg op een eerder rijtje dat ik via deze blog gedeeld heb. Maar het is goed om toch een mindmap te maken om het grote geheel te blijven zien.  Portfolio deeltijd opleiding Communicatie

Ik merk dat ik door het volgen van andere blogs ook weer op ideeën gebracht wordt dan wel om het te volgen of juist niet. Ik merk dat ik sommige dingen anders aanpak, maar dat we uiteindelijk op een zelfde punt uitkomen. Ik hoop dat ik voor anderen ook die rol vervul.

Mocht je, na het eten van al die lekkere paaseitjes, feedback willen geven op mijn mindmap, dan houd ik mij aanbevolen. Ook als je meer uitleg wil of iets mist, laat het mij weten!

Enkel berichtnavigatie

4 gedachten over “Pasen 2012 in het teken van spinnenweb, taxonomie en andere modellen

  1. Hoi Monica!
    Beleid van uit de opleiding, in je mindmap, is dat dan geen micro niveau? Of juist meso- niveau? Of Macro (want niet beïnvloedbaar?) Interessant dat je dat niet onder hebt gebracht bij één van die.
    Succes! Jaap.

  2. He Jaap, was een beetje moeilijk in de mindmap aan te geven, maar ik zie het beleid van de opleiding als een optelsom van Macro en meso om zo op microniveau de invulling te kunnen geven. Dus beleid is het gevolg van Macro+meso. En in mijn beleving in dit geval wel beïnvloedbaar, want ik ben er druk mee bezig!

  3. Hoi Monica
    Ten eerste bedankt voor de tip van de week. Ik heb van het ontwerpmodel een curriculum model gemaakt dat was duidelijker. Nu kan ik een ontwerpmodel toevoegen.Over je mindmap ben ik het eens, als je kijkt op dat losse blaadje Context in Valcke staat alles wel in relatie met elkaar. Voor je inspiratie naar leerdoelen communicatie zou ik naar de inhoud van de teksten (oud werk)van Hans Doorestijn kijken, waren vroeger op de HOGE SCHOOL Delft (stiekem) toonaangevend haha.

  4. Ziet er goed uit, ook je uitleg op Jaaps vraag klinkt logisch. Volgend mij heb je het aardig in beeld.

Geef een reactie

