Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Tot zover gekomen …. maar nog niet klaar!

In bijgaande link het product met betrekking tot de curriculumanalyse en een eerste korte uitwerking van een voorbeeld voor een mogelijke opbouw in jaar 1 van het assessment.

De ontwikkelingen volgen elkaar op dit moment snel op. Het traject voor de Master zal enigszins uit de pas gaan lopen met de opleiding, omdat de opleiding sneller wil schakelen. Maar het betekent zeker niet dat de producten niet gebruikt gaan worden. Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat de verfijning en onderbouwing constructief zullen worden toegevoegd, zonder dat dit geweld aan het ontwerp zal doen.

Dit product wil ik, samen met de mindmap uit mijn vorige blog voordragen voor nominatie voor aanstaande dinsdag (via het centrale blog). Ben erg benieuwd naar het verdere verloop van die middag!

Verantwoording

Door tijdgebrek heb ik verder het document in zijn ruwe vorm laten bestaan. Kleurtjes geven aan wat de status is: groen is in eerste concept klaar, blauw is halverwege en geel staat voor bijlage en/of nog invoegen. Had er graag nog aan geschaafd, maar moet het helaas even hierbij laten!

Feedback en vragen van harte welkom. Ook de volgers van buiten de MLI worden van harte uitgenodigd!

Enkel berichtnavigatie

6 gedachten over “Tot zover gekomen …. maar nog niet klaar!

  1. Monica, bij deze mijn FB:

    Kwaliteit (Hoe waardeer je de kwaliteit van dit product?) 6
    Betrouwbaarheid (In hoeverre vind je de informatie in dit product betrouwbaar?) 6
    Innovativiteit (In hoeverre vind je dit product innovatief?) 7
    Correct taalgebruik (In hoeverre is er sprake van correct taalgebruik?) 7

    De kwaliteit van het product vind ik lastig te benoemen omdat het (nog) niet als een logisch geheel leest. De achterliggende gedachten zijn duidelijk en legio. Verantwoording voor de keuze van modellen ontbreekt is redelijk beperkt en door mij pas in tweede instantie terug te vinden.
    Het gebruik van het Spinnenweb als analysetool snap ik niet helemaal. Wat ik hier interessant zou vinden is intended vs. implemented curri, of verschil VT / DT met conclusies voor het eindproduct. De onvolledige bijlagen maken het niet makkelijk te lezen. Dit alles heeft ook zijn invloed op de betrouwbaarheid, hoewel wel volgens APA wordt verwezen.

    De veelheid aan modellen maakt het naar mijn idee een redelijk innovatief product al blijft het gebruik van het Spinnenweb als analysetool voor mij een raadsel. Er zitten nog wat typefoutjes is maar dat kan nog in dit stadium

  2. jacquelinevankuilenburg op schreef:

    Oei, ik zie al dat ik een stukje strenger ben geweest dan Jurgen… Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik zelf niet in het hbo werk en het ook nog niet helemaal af is. Ik vond het in ieder geval vrij lastig om een helder beeld voor ogen te krijgen wat je nu precies wil gaan doen en waarom.

    http://jacquelinevankuilenburg.blogspot.com/2012/04/productbeoordelingen.html

  3. Dag Monica, zie hier de link waar je mijn feedback kunt vinden. Ik hoop dat je er iets mee kunt!

    http://claireohlenschlager.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=120&action=edit

  4. Dag Monica, zie hier mijn feedback

    http://claireohlenschlager.wordpress.com/nominatie-beoordelingen/

    Ik hoop dat je er iets mee kunt!

  5. Hoi Claire
    Wat traag met de reactie, Het modellen vergelijk is mooi maar moet wel strakker. Als je kijkt naar Bie die zijn is in het gebruik minder statisch dan Merrienboer.Spinnenweb model is vind ik zeer bruikbaar bij leerarrangementen, creatie van krachtige loopbaangerichte leeromgevingen? Ook hier

Geef een reactie

