Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

En wat nu?

Bijgekomen van een sessie met productbeoordelingen is alles een beetje bezonken. Ik, die eigenlijk zelden of nooit nerveus is voor een groep, werd ineens wat bibberig in de knieën. Goeie oefening voor de presentaties straks en mijn statement wordt weer bewaarheid of zou dat toch selffulfilling prophecy zijn? Ik spreek namelijk liever voor een auditorium met 400 man dan voor een stel collega’s, vrienden of goede bekenden. En dat is het team studenten van MLI toch echt geworden in het afgelopen half jaar.

Maar goed, gelukkig was de opbouw van de sessie strak geregisseerd en was het oordeel “aanscherpen”. Aangezien het een voor mijn doen  door tijdgebrek slordig tussenproduct was, waar ik graag feedback over wilde krijgen om een beetje een richting te krijgen, geeft dat zeker de burger moed!

Ondertussen is de trein weer iets rustiger gaan rijden, lijken de raampjes gezeemd en kan er weer met redelijk heldere blik naar buiten gekeken worden.

Uitgangspunten voor het beleid zijn beschreven en besproken. Planning is gemaakt. Nog wel buffelen, maar met een duidelijk einddoel. Ten eerste een product voor LA2 opleveren (met de rubrics moet dat zeker lukken 🙂 ) en ten tweede: voor de zomervakantie een verder uitgewerkt curriculum voor jaar 1 waarin het performance-assessment een duidelijke plaats krijgt. Een uitdaging, maar zeker te doen! Ik heb er in ieder geval zin in.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

