Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

TPACK

Ter oriëntatie heb ik mij eens verdiept in wat TPACK is. Ben veel interessante informatie tegengekomen. Onder andere dat het zeker bruikbaar is binnen het HO, hoewel dat op het eerste gezicht niet zo leek te zijn. Onzin natuurlijk, maar de focus ligt erg op PO en VO. Hogeschool Zuydt geeft het goede voorbeeld.

http://www.slideshare.net/peterblijleven/uitleg-tpack

Nr. 26 Maak kennis met TPACK
tpack-nl_vragenlijst

tpack-nl_the_game

 

Met deze basis kan in iedere onderwijsinstelling richting gegeven worden aan een krachtigere leeromgeving voor leerlingen en studenten. De discussie van de ipad school van Maurice de Hond past hier ook wel in denk ik!

Enkel berichtnavigatie

Een gedachte over “TPACK

  1. Nice!!
    Ik denk overigens dat dit juist in het HO al redelijk ingeburgerd is. Zeker bij onze media- en informatica-opleidingen. Het ontwikkelen van deze integratie van technologie, vakdidactiek en vakinhoud was (is) één van mijn speerpunten voordat ik aan de MLI begon. Het TACCLE boek biedt hele concrete suggesties om hiermee zelf aan de slag te gaan. Ik gebruik zelf inmiddels Slideshare en mijn eigen Wiki. Voor de minor Mobilizing Crowds gaan we waarschijnlijk (in het kader van de innovatie- en deelbaarheidsfactoren) ook werken met blogs….

Geef een reactie

