Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

De lat hoger leggen …..

In de bijgaande column een aardig verhaal over de betekenis van de lat hoger leggen in het onderwijs. Schroom niet om te reageren!

 

Bas_Haring_Lat_hoger

De column stond afgelopen zaterdag in de Volkskrant. Naar mijn mening legt hij de vinger op de zere plek op een zeer beeldende manier.

Advertenties

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “De lat hoger leggen …..

  1. Albert Hofstede op schreef:

    In de column wordt inderdaad goed weergegeven dat het onderwijs “output” georienteerd is. Leg de lat in de propedeuse op 48 studiepunten en …

  2. Da’s een behoorlijk taalkundige analyse van een filosoof… Wat mij betreft heeft hij wel een punt als hij aangeeft dat het ‘beter moet’ maar verder zegt ie eigenlijk heel weinig. De lat kan namelijk ook gewoon ‘te laag’ liggen als je redeneert vanuit het instroomniveau van de studenten. Of als je ze (onbedoeld) ongewenst gedrag aanleert. Lees: kwalitatief en kwantitatief BSA waardoor in bepaalde gevallen 37 van de 60 EC voor de P voldoende zijn om door te mogen…. Op die manier worden er heel wat problemen geschapen voor zowel de student als de organisatie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: