Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Prezi

Voor de presentatie van LA5 mij maar eens verdiept in de mogelijkheden en onmogelijkheden van Prezi. Ik had er wel eens wat mee gedaan, maar had niet het gevoel er alles uit te halen. Dus tijdens mijn shopronde in de boekhandel maar eens een boekje gekocht én gelezen: presenteren met Prezi.

Volgens mijn zoon (studerend Kunstmatige Intelligentie) kun je dat allemaal vinden op internet. Type in in Google en je vindt ….. Wie heeft er nou een boek nodig. Zie hier het voorbeeld van de nieuwe generatiekloof. Want natuurlijk heeft hij ongetwijfeld gelijk, maar ik ben meer van het vasthouden, gebruik bij het uitproberen, niet steeds heen en weer switchen en moeten  nadenken waar je dat ook weer had gelezen. Nee, gewoon een boek met 5 hoofdstukken, logisch opgebouwd en van makkelijk leesbaar van a tot z.

Het heeft in 1 avondje veel gebracht om op een andere manier tegen presenteren aan te kijken en dus ook tijdens het gebruik in de lessen. De werkwijze om een presentatie op te zetten is niet lineair, maar veel meer lijkend op een mindmap, waar het ook voor te gebruiken is en veel makkelijker te schakelen dan in de lijn van een powerpoint.

Dus ook te gebruiken binnen het ontwerp, de verantwoording of een ander onderdeel. Zoals anderen bezig zijn geweest met Piktochart, nog weer een andere interessante mogelijkheid om ook binnen mijn ontwerp op één of andere manier te gebruiken. Misschien zelfs wel binnen de opdrachten voor de studenten.

Ondertussen wel wat interessante websites bezocht van onder andere Pechu Kucha waar verhalen in twintig plaatjes verteld worden in 20 seconden per plaatje. Voor de presentatie van 5 minuten helaas niet haalbaar (samen 6.40 minuten), maar wel een leuk idee om eens uit te proberen in een les!

En met de probeersels die ik al had gemaakt zonder kennis uit het boek weet ik in ieder geval hoe het niet moet. En daar leer je ook van. 😉

Als jij ervaringen hebt met Prezi, die je wil delen, laat het me weten! Mijn resultaat zal volgende week tijdens de presentatie zichtbaar worden! Dus …. nog even geduld.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

