Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

En klaar zijn de stukken!

Eindelijk, na alle inspanning, zijn de stukken klaar. Afgelopen weekend was het nog even afzien bij 30 graden boven op zolder, maar aan alle Facebook en blogs van mijn medestudenten te zien was ik niet de enige!

Het zijn uiteindelijk toch twee stukken geworden. Aan de ene kant in verband met de leesbaarheid, maar ook omdat het echt twee apart producten zijn.

Het eerste product ben ik echt trots op, want met alle kaders waar ik rekening mee moest houden, is het gelukt om tot een consistent geheel te komen. Feedback op allerlei manieren en momenten hebben daar bij zeker geholpen. Naar aanleiding van de laatste productbespreking heb ik alles nog eens kritisch doorgelezen op het onderdeel assessment/toetsing en als gevolg daarvan nog het één en ander aangescherpt en verduidelijkt.

LA2 Deeltijd op zijn kop

Wat de vormgeving betreft: hier heb ik gekozen voor een hele andere insteek dan een normaal rapport. In lijn met de vormgeving van mijn website en wat speelse elementen ingebracht om het geheel een beetje te verluchtigen. Al met al zit ik nog redelijk binnen het aantal pagina’s, hoewel ik daar niet echt meer  op heb gelet. Ook de rubrics heb ik voor kennisgeving aangenomen en heb daarna gekozen voor een eigen opbouw die past bij de opdracht die ik heb gekregen. Alle elementen komen wel  ergens terug in het stuk of de bijlagen.

Het tweede stuk is de handleiding zelf, die richting geeft aan de basisprincipes van het ontwerp. In de verantwoording wordt dan ook veelvuldig naar dit stuk verwezen, omdat alles daar in detail is uitgewerkt. Daarom moest dat stuk er zeker bij. Ook vanwege de andere vormgeving is het apart gehouden.

handleiding student deeltijd jaar 1 periode 1 en 2

Kortom, ik kijk met voldoening terug op het proces en op de opgeleverde eindproducten. Ik kan er volledig achterstaan, ik weet dat het proces hierna nog verder gaat, maar voor even het gevoel dat ik iets afgerond heb, wel zo fijn!

Dit stuk is mede te vinden op het blog uitdagend ontwerpen en op Natschool, omdat nog niet duidelijk was hoe het moest worden aangeleverd.

Veel leesplezier toegewenst aan al mijn volgers en beoordelaars 😉

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “En klaar zijn de stukken!

  1. De zelfde gevoelens leven hier, ik gooi er nog 1 laatste check overheen en dan it’s out of my hands.

  2. BTW: je eindopdracht ziet er schitterend en zeer doordacht uit!

Geef een reactie

