Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Leervragen voor eerste voortgangsbespreking

Na lezen van de rubrics en programma dringt zich een aantal vragen bij mij op, die ik graag beantwoord zie in de groep:

1. Welke meerwaarde heeft Fullan ten opzichte van andere literatuur die over vernieuwingsprocessen in en buiten het onderwijs gaan? Het is ook al enigszins ter sprake gekomen in het eerste college, maar voor het schrijven van een kritische analyse zou daar toch eigenlijk geen verplichte literatuur aan moeten hangen? Het is volgens mij meer Masterwaardig om daar zelf onderbouwde keuzes in te maken?

2. Ik wil graag weten of het is toegestaan om met een even aantrekkelijke vormgeving van de paper als in LA2 werd vereist.

3. Mijn onderwijsvernieuwing bevindt zich in de implementatiefase. Heb ik het goed begrepen dat het niet uitmaakt in welke fase de vernieuwing zich bevindt, als je maar kritisch kunt analyseren wat goed ging en wat beter kan met daaraan gekoppeld een gedegen en onderbouwd advies?

4. Er wordt in de rubric gesproken over belangrijkste stakeholders. Dat betekent dus dat er gerichte interviews moeten plaatsvinden of onderzoek moet zijn gedaan onder die stakeholders?

Vraag: hoe kunnen wij gebruik maken van artikelen uit het British Journal of Educational Technology? Tips zijn welkom. Geldt eigenlijk ook voor Science Direct, ik kom heel veel artikelen tegen voor een toch wat hoge prijs om ongezien te kopen. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken/delen?
Kortom: stof genoeg om in de voortgangsbespreking op tafel te leggen!

 

 

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

