Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Na een lekker studieweekend …..

Is het goed uitrusten! 😉

Gisteren het boek Oeps! uitgelezen, lag al een tijdje. Onderwerp: fouten maken, de achtergronden waarom dit belangrijk is en Wilskracht, een zeer interessant boek van Roy Baumeister. En daarbij nog eens zeer herkenbaar en bruikbaar voor mijn scriptie.

Vandaag de 6 hoofdstukken uit Fullan gelezen, net als al mijn studiemaatjes natuurlijk! Na aanvankelijk wat sceptisch tegenover de verplichting van dit boekwerk te staan, kan ik zeggen dat dit grotendeels is verdwenen. Zelfs nog even gezocht naar samenvattingen en andere interessante links.  Ik wil ook zeker het boek over de 6 geheimen van verandering lezen en zijn boek over leiderschap. In het kader van Empowerment zeker interessant denk ik.

 

 

 

 

 

 

 

Vandaag mijn vragenlijst opnieuw aangescherpt en in Thesistools gezet. Deze week een test onder een paar studenten, in de week van 15 oktober gaan we voor het echie. Wel spannend.

Veel literatuur voor LA3 (begeleiden van onderwijsvernieuwingen) en LA5 (mijn onderzoek) gezocht via allerlei databanken, pdf’s en de mediatheek. Lekker het één en ander gedownload en in een lijstje gezet, nu nog lezen! Zoals Hanneke al had gewaarschuwd: dit kost veel tijd!

Nu nog alleen het wetenschappelijk artikel lezen en voorbereiden, een eerste opzet van mijn paper maken en het uitwerken van mijn PLE in Prezi. Kortom: bijna klaar 😉

Mijn plannen om een start te maken met mijn assessment dossier bij te werken/aan te passen worden even bewaard tot volgend weekend.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

