Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

voorlopige grosslijst literatuur voor LA3 en LA5

Ik heb maar weer eens een lijstje gemaakt met literatuur die ik verzameld heb over onderwijsvernieuwing (LA3)en studiesucces (LA5), de twee onderwerpen waar ik nu mee bezig ben. Ik merk dat ik al gerichter aan het zoeken ben, in meer bronnen. Dat levert een schat aan informatie op, die gescand zal moeten worden op bruikbaarheid, betrouwbaarheid en bron van bewijs. Als iemand aanvullende suggesties heeft op deze twee onderwerpen, toegespitst op het HBO/WO, dan houd ik mij aanbevolen. Van beleidsstuk tot wetenschappelijk artikel of proefschrift, blog of analyses, ik hoor het graag!

Verzamelliteratuurlijst LA5 en LA3

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “voorlopige grosslijst literatuur voor LA3 en LA5

  1. jacquelinevankuilenburg op schreef:

    Niet echt een innovatieve suggestie 😉 , maar ik heb vandaag Valcke er ook nog even bij gepakt (hoofdstuk 2), dat maakte het voor mij makkelijker om daarna door Hattie te struinen.
    En ik heb Weggeman ook klaarliggen, daarin staat ook het één en ander over innoveren. Moet er zelf nog aan beginnen, dus of er echt bruikbare info in staat weet ik niet. Het woord innovatie komt er in ieder geval erg vaak in terug.

  2. Ha Jacqueline, Valcke en Weggeman zijn voor mij al een standaard, die ik nog wel op zal nemen in de eindversie, maar dit is wat ik gevonden heb in mijn zoektochten in het nieuwe schooljaar in diverse databases, tips van mede-studenten.
    Maar in ieder geval bedankt, ik zal Valcke nog eens lezen in het licht van Hattie!

Geef een reactie

