Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Inspiratie

Gisteren was een zeer inspirerende dag. Ik ben de dag begonnen met een tweetal gesprekken met de afdeling Aansluiting MBO-HBO en Concernstrategie over de eerste grove analyse van mijn onderzoek. Ik was op zoek naar de nieuwste gegevens en inzichten uit de informatie vanuit die twee afdelingen en ik wilde mijn bevindingen graag aan hen voorleggen en spiegelen aan de meer algemene HR gegevens. Dat leverde weer een schat aan nieuwe informatie op, die ik goed kan gebruiken om mijn “cijfer-hoofdstuk” te kunnen schrijven. Vooral trends, bepaalde correlaties, richtingen in beleid en wetgeving zijn daarbij voor mij zeer interessant.  Kortom: veel inspiratie opgedaan, wat weer veel energie geeft.

’s Middags samen met Karen een training verzorgd over adviseren, communicatiestijlen en weerstand aan mijn mede-studenten van de MLI. Het was goed voorbereid door de deelnemers. Het heeft veel eye-openers opgeleverd, er is veel gelachen en er zijn acteertalenten ontdekt. Ik ben weer geïnspireerd door de reacties van de deelnemers en ook ik heb er in mijn rol weer veel van geleerd. Ook hier krijg ik weer veel energie van. En niet in de laatste plaats door de samenwerking met Karen én de mogelijkheid die mij is geboden vanuit MLI om mijn aanbod ook daadwerkelijk te mogen uitvoeren. Kortom: top.

Het was vandaag daarom weer even landen in de werkzaamheden die gisteren zijn blijven liggen, het nakijkwerk, de toetsmatrijzen en voorbereidingen voor de dag van morgen. Maar ook dat heeft weer veel opgeleverd, zoals constructief overleg over het proces rondom stage (handleiding, cmi-campus, werkverdeling en afstemmen). Soms denk ik wel even: o ja dat moet ook nog, maar aan het eind van de dag kijk ik vooral naar wat gedaan en bereikt is. Want morgen is er weer een dag!

 

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

