Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Drie artikelen die weer tot nadenken stemmen

Bijgaande pdf’s komen uit het NRC van vandaag. Als ik dit relateer aan het boek dat ik aan het lezen ben (Vertellen is nog geen trainen van Stolovitch en Keeps)), dan zijn er interessante dwarsverbanden. En dat met het artikel dat ik las in de Metro van vandaag van mevrouw Pardoen(ouders online, zie link) over het feit dat social media leidt tot meer zitten blijven, minder focus en minder Echte Vragen, waardoor de leerling geholpen wordt, is er weer genoeg stof voor discussie over wel of niet uitbannen van smartphones, etc.

Kortom, leek me leuk om deze artikelen op mijn blog te zetten. Wie de discussie wil inzetten is welkom!

NRC_20121122_1_010_article6

NRC Hoe bildung uit het onderwijs verdween

http://www.metronieuws.nl/nieuws/social-media-leidt-scholier-te-veel-af/SrZlkv!Vbccmt6Qy3FeI/

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Drie artikelen die weer tot nadenken stemmen

  1. Of social media daadwerkelijk leiden tot meer zitten blijven moet ik nog zien. De feiten uit onderzoek zijn nog maar heel beperkt aanwezig, ik hoor veel ‘jumping to conclusions’. Daarnaast, of een leerling/student naar buiten zit te kijken, op Facebook bezig is of anderszins er met zijn/haar hoofd niet bij is, het zijn allemaal varianten op niet (voldoende) opletten. En dan kunnen we ramen ook wel gaan uitbannen….

  2. Het is blijkbaar een hot item, vandaag was het op Een Vandaag!

Geef een reactie

