Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Vlak voor de Sint ons land weer verlaat…..

Sinterklaas

Toch nog even een berichtje…..

Afgelopen week even geen tijd gehad om dat berichtje te schrijven. Niet druk met Sinterklaassurprises en gedichten, maar met het voorbereiden van de sessie over mijn onderzoek in de begeleidingsgroep, waaronder alle literatuur op een rijtje zetten en weer opnieuw door mijn handen laten gaan, stramien aanpassen, gedachten op papier over de te gebruiken cijfers en verder kaderen van theoretisch kader. Daarnaast een opzet gemaakt van mijn integratie-opdracht, daar mijn gedachten eens over laten gaan hoe ik dat wil inrichten ter voorbereiding op mijn coachingsgesprek van volgende week. En tot slot de feedback van de productbespreking en schriftelijke aanwijzingen van mijn leerteam eens laten bezinken (ook dat kost tijd!).

Aan de bijeenkomst met mijn (helaas gehalveerde) begeleidingsgroep voor mijn onderzoek houd ik een tevreden gevoel over. Ik heb antwoord op mijn vragen, duidelijkheid over de manier waarop ik de cijfers kan gebruiken en weer nieuw inzicht hoe ik naar mijn literatuur literatuur kan kijken (met als doel de hoeveelheid te beperken) en last but not least een goede opsteker om mijn onderzoeksactiviteiten niet allemaal als zodanig te gebruiken in mijn eindstuk, maar een deel er van te benoemen als uitkomst van het advies en de te nemen stappen. Dat scheelt weer een hoeveelheid werk en die mededeling bracht mij in een goede stemming, want er blijft genoeg over om goed te gebruiken :).

In mijn coachingsgesprek volgende week heb ik weer veel zin, want dat is meestal een echte energizer, waar ik dan vanzelf weer een boost krijg om er iets moois van te maken.

Natuurlijk had ik dit bericht kunnen schrijven in de vorm van een gedicht, maar helaas pindakaas, dat was even teveel gevraagd en zo afgezaagd 😉

Fijne Sinterklaasavond morgen !!

 

zakken                                                         SinterklaasKapoentje

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

