Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Sneeuw in Nederland en alles ligt stil….

DSC_0724

Gisteren was het de bedoeling om weer eens met mijn studiemaatjes te gaan genieten van een college over SPSS en het verwerken van kwalitatieve interviews.  ’s Avonds stonden twee interessante lezingen op het programma.  En toen ….. ging het sneeuwen, vooral in de omgeving van Den Haag en daar ligt Leiden met OV en auto niet heel ver vandaan. Dus in de ochtendspits alles ontregeld met de voorspelling dat dit moeiteloos zou overlopen in de avondspits. En dit keer heb ik, met een enorm schuldgevoel alsof ik spijbelde, tijdig besloten de gok niet te wagen en mijn tijd thuis nuttig te besteden aan werk en studie.

Hierdoor heb ik anderen kunnen laten genieten van alle colleges die gewoon doorgingen, de trein die rond 12 uur weer normaal reed en dat op de terugweg ook nog deed, alsof er niets aan het handje was. Dat is de wet van Murphy: was is wel richting Rotterdam getogen, dan was er een enorme vertraging geweest, waren de gastcolleges niet doorgegaan en hadden de docenten griep gehad. Is niet te bewijzen, maar ik heb het gevoel dat dat regelmatig aan mij kleeft. Dus het thuisblijven heeft anderen plezier beleefd, laten we het daar op houden.

Mooi bijeffect was dat ik het gevoel echt te veel te doen te hebben in 48 uur, een beetje kon indammen, het aantal avonden dat ik deze week weg was voor school kon beperken tot twee, zodat ze thuis ook nog weten hoe ik er uit zie. Kortom, elk nadeel heeft zijn voordeel (Johan Cruijf): handleiding stage af, overleg voor morgen voorbereid over de leerlijn MV,een paar  belklusjes kunnen afronden, teams voor Comm2Work min of meer samengesteld, handleiding Comm2Work (voor studenten) afgemaakt. Er blijft genoeg over, zoals nakijkwerk voor Account en Advies, maar zelfs daar heb ik weer vooruitgang geboekt 🙂

En in mijn studie heb ik ook weer vooruitgang geboekt. Literatuur voor scriptie  gescreend op mogelijke quotes en cijfers, althans een start mee gemaakt, straks verder. Want deze weken moeten er (van mijzelf) een paar grote slagen gemaakt worden, want straks ook weer  aan de slag voor LA4. Ik heb al een leuk onderwerp in gedachte, maar dat houd ik nog even geheim ….

tot de volgende blog 🙂          DSC_0730

 

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Sneeuw in Nederland en alles ligt stil….

  1. Marcel Verbakel op schreef:

    Wat een energie, stagehandleiding is helder en geeft een prima beeld waar de student in kan groeien met een aantal van de competenties als vertrekpunt.

  2. Thanx voor het compliment, morgen verder!

Geef een reactie

