Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Zo, het was even stil….

Zo aan het eind van mijn master lijkt bij iedereen toch wel een beetje de stress toe slaan. De tijd vliegt en dat is dan ook de reden waarom er 14 dagen niets op deze blog is verschenen. Afgelopen dinsdag met een deel van mijn leerteam gegeten bij het Westerpaviljoen. Als een soort afscheid. Daarna nog assessmenttraining en nu gaat grotendeels iedereen zijn eigen weg. Alleen via de mail en facebook houden we nog contact. Als het goed is, komen we elkaar weer tegen op 4 juni tijdens de presentatie van ons onderzoeksverslag. Maar voor het zover is….. moet er nog wel wat werk verzet worden.

Komende dinsdag heb ik een coachingsgesprek, dus ben ik gisteren en vandaag druk in de weer geweest met mijn masterdossier. Na de training van vorige week is er weer meer op zijn plek gevallen en ik had ineens een flow. Nu maar afwachten wat mijn coach er van vindt.

Verder heb ik dinsdag een laatste gesprek met mijn onderzoeksbegeleider, waarbij ook een of meerdere groepsleden aanwezig zijn. Vorige week zondag tot laat bezig geweest om mijn verslag opnieuw te bekijken en te schuiven, ik hoop dat ik in de meivakantie echt aan de final touch kan beginnen. Zo niet, dan toch, want veel tijd is er niet meer. 14 mei is D-day.

Mijn onderzoeksverslag heb ik ook aan een aantal buitenstaanders laten lezen en ook daar krijg ik komende week de feedback van. Kortom: alle zeilen bijgezet om een zo goed mogelijk product af te leveren.

En oja, dan moet er 7 mei ook nog een beleidsnotitie worden ingeleverd. Maar gelukkig heb ik daar hele mooie feedback tijdens de productbespreking gekregen, heb ik een gesprek met mijn opleidingsmanager over de haalbaarheid gehad, zodat ik dat ook kan verwerken en met Jurgen afgestemd over de inhoud van beider notities. Voor mij fijn te weten dat andere collega’s van de opleiding de zelfde urgentie voelen. Hierdoor kunnen we snel doorpakken en toepassen!

En dan tot slot: ik ben van plan om ook na het behalen van mijn master deze blog voort te zetten met daar aandacht voor onderwijsvernieuwing, digitale didactiek, kennis delen op dit gebied en wie weet nog andere zaken op onderwijsgebied. Het dient twee doelen: ik heb een archief met informatie én ik dwing mijzelf om alles regelmatig op een rijtje te zetten, het belang te wegen en daarvan verslag te doen. Maar tot het zo ver is…. nog even volhouden tot de eindstreep!

finishlijn

 

 

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

