Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

De eerste week is omgevlogen

Tja, de nieuwe plannen voor wat betreft de blog direct al in de verdrukking door een hele hectische week op de opleiding. Net verhuisd dus alles nieuw. Introductie nieuwe studenten, diplomering van ruim 100 vierdejaars, opstarten stage coördinatie, afronden vijfdejaars en ouder afgelopen schooljaar en voorbereiding komend schooljaar, overleggen, lessen voorbereiden, aardig wat gesprekken met studenten (soms positief, soms heftig) en dan ook nog ….

mail van mijn eigen opleiding over een voorbereidingsopdracht voor komende dinsdag en een overleg met mijn opleidingsmanager over de vragenlijst  die ik voor mijn onderzoek wil gaan gebruiken. Verder een rooster voor het komende jaar, de handleiding voor LA5, kortom, ik ben begonnen! 🙂

Vakantie lijkt al weer verder achter me te liggen, hoewel ik de beelden gelukkig  nog wel kan oproepen, waar ik dan weer een blij gevoel van krijg.

Het plan was al om dit weekend gelijk  aan de slag met de studie. Na zo’n intensieve werkweek wel even omschakeling, maar omdat ik ook al snel met mijn onderzoek moet/wil beginnen, zit er niets anders op. Wel mooi dat ik dat dan gelijk kan meenemen in mijn voorbereidingsopdracht voor dinsdag.

Wat vind jij van de volgende spreuk? Mij heeft hij vaak geïnspireerd, maar ik ben zeker benieuwd naar jouw mening:

Leerlingen (studenten) kunnen woestijnen lijken, maar geef ze water en ze barsten van het leven.

(Ken Robinson)

Enkel berichtnavigatie

Plaats een reactie