Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Verschil tussen taak en resultaatgerichtheid

Tja, het lijkt soms eenvoudig, maar bij nadere bestudering blijkt het iets genuanceerder te liggen. Bij het samenstellen van mijn vragenlijst voor mijn onderzoek stuitte ik op het verschil in doelgericht en resultaatgericht. Wat er vervolgens toe leidde dat dit is vervangen door taakgericht en prestatiegericht, omdat dit veel meer zei over de manier waarop studenten tegen het onderwijs aankeken. En dat alle lijsten met kernwaarden en daaruit gemaakte keuzes ten spijt …

In de onderstaande link is dat allemaal na te lezen:

https://www.kuleuven.be/algdid/difdyn1.php3?klikt=cmaps5tmo32-02&gr=1

 

Advertenties

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: