Monica Heikoop

over onderwijsinnovatie en vernieuwingsprocessen

Zo en nu eerst …..

Twee daagjes relaxen…. Het wordt iets warmer, dus dat biedt hoop. Ik zat vandaag even in een flow, daar moet je gebruik van maken, maar nu is de piep echt leeg. Ben vandaag toch weer veel nieuwe dingen tegen gekomen, ondanks alle literatuur die ik al had gezien. Dat is waar Freddy volgens mij voor waarschuwde: soms lijk je niet te kunnen stoppen. Ik wilde er op een gegeven moment weer allerlei delen van LA1 bij betrekken zoals Boekaerts en Manon Ruijters… Maar daar heb ik zelf een stokje voor gestoken. FOCUSSEN heet dat. Een overwinning op mijzelf.

Wat ik tot nu toe heel fijn heb gevonden, is het snelle schakelen met mijn opleidingsmanager. Daardoor was ik in staat om nieuwe informatie ook op een verantwoorde manier mee te nemen.Wat, naar ik hoop, zal leiden tot een mooi en gedegen product waar we straks goed mee kunnen werken. Het laveren tussen de kaders van wet, HR en opleiding en de Master heb ik als zeer leerzaam ervaren. Want beide aspecten heb je nodig om tot een innovatief product te komen dat wel op draagvlak kan rekenen.

Wat bij mij tot zelfinzicht heeft geleid is hoe mijn producten tot stand komen. En het feit dat anderen niets snappen van mijn werkwijze. Ik heb eigenlijk altijd zo gewerkt, maar nu ik mij er bewust van ben en bijvoorbeeld meer gebruik maak van mindmaps en gedachten op papier zetten etc. leidt dat voor mij tot intensiever werken en verbanden leggen. Daarnaast heb ik ook geleerd van de werkwijze van anderen, zoals Monique of Claire. Ik weet dat ik het zo nooit zal kunnen, dat hoeft ook niet. 10% is al genoeg om mee te nemen. Het geeft een ruimere blik, ook op de verschillen tussen studenten. Ik hoop dat ik met mijn ontwerp een bijdrage heb kunnen leveren om meer ruimte te geven voor de individuele verschillen. De tijd zal het leren!

Nee, dit was niet mijn laatste blog… Ik had gewoon even behoefte om op dit moment eens even voor mijzelf terug te kijken naar het proces en dit met mijn volgers te delen. Sterker nog… ik ga na LA2 door met bloggen! 🙂 Ik hoop dat binnen mijn website te kunnen integreren, dat geeft een completer beeld! Blijven jullie mij dan volgen?

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

